A te történeted

Nehézsége: Közepesen nehéz

Szintemelkedés: 110 m

Indulás innen: Eger, Dobó tér

A Dobó térről a patak mellett haladva a 13 km-es túra első szakasza a régi rendszer „műemlékének" számító paneldzsungelen keresztül tekergő, Eger-patak mentén kiépített kerékpárúton vezet. Elhagyva Eger-Felnémetet, végig kiépített bicikliúton haladunk, amelyről remek kilátás nyílik az egri borvidék híres szőlődombjaira és a Bükk hegyeire.

A Felsőtárkány táblát elhagyva közepesen nehéz, de kitartóan emelkedő szakasz következik. Ez után a bükkerdő kellős közepén találjuk magunkat, ahonnan már lazán leszáguldhatunk a végcélunkhoz, a tóhoz. Ez egy kedvelt pihenőhely. Ha már idáig elértünk, süthetünk szalonnát, piknikezhetünk, játszhatunk a játszótéren. A horgászatot kedvelőeknek tökéletes hely ez a tó. A közelből indul az erdei kisvasút nyitott kocsikkal. Az út alatt rengeteg természeti szépséget tekinthetünk meg: köztük van a Vöröskő-forrás, gombászhatunk vagy akár egy mini vadasparkot is meglátogathatunk a kisvasút Egeres-völgy Varróház megállójánál.

Ha megéheznek a túrázók betérhetnek a Sziklafogadó Étterembe  (3324 Felsőtárkány, Fő út 313. ) ahol a vendégek egyaránt ebédelhetnek halat, vadat, sertést, marhát, szárnyasokat, salátákat, desszerteket.